Avrupa'da Uçak İçi 5G Aramaları Ve Verileri Yeni Kararla Gerçeğe Dönüşecek

29/11/2022 05:55 - 231
Avrupa'da Uçak İçi 5G Aramaları Ve Verileri Yeni Kararla Gerçeğe Dönüşecek

Yeni kurallar, hücresel bağlantı için belirli bir spektruma işaret ediyor. 

Avrupa Komisyonu, teyyare içi 5G ve "öncesindeki telefon teknoloji dönemlerine" belirli bir spektrum verilerek Avrupadaki havayollarının uçak içi 5G bağlantısı sunmaya başlaması için çalışmalara başladığını duyurdu. Yolcular, daha sonra uydu aracılığıyla yerdeki ağlara bağlana bilen yerleşik bir pico-cell baz istasyonuna bağlanabilecek. Böylece çağrıların, metinlerin ve verilerin hepsinin desteklenmesi bekleniyor.

AB komisyon üyeleri, "5G, insanlar için yenilikçi hizmetler ve Avrupalı firmalar için büyüme fırsatını yakalayabilmelerini sağlıyıcak. En hızlı, fazla hafızalı bağlanmanın avantajı  söz konusu olduğunda gökyüzü artık bir sınır değil” diyor. Komisyon yaptığı duyuruda, 5G hizmetlerinin yolcular için tam olarak ne zaman sunulabileceğine dair ayrıntılar içermiyor. 

“Gökyüzü Asla Bir Sınır Değildir”

Önceden yolculara uçaktayken cihazlarını "Uçak Moduna" almaları söyleniyor olsa da son yıllarda kurallar gevşetiliyor. 2014'te AB Havacılık Güvenliğini Sağlıyan Ajansın yaptığı, havayolu firmalarının müşterilerine güvenlik modunu kullanmasını zorunlu hale gerek olmadığını söylemek için kitapçığını güncelledi. Uçak Modu çounlukla hücresel bağlantıyı sınırlı kılıyor., fakat genellikle Wi-Fi ve Bluetooth gibi diğer kablosuz teknolojilere izin veriliyor.

Elde edilen bilgilere göre havayolu uzmanları, uçak içi 5G'nin kokpit bağlantılarında kullanılanlardan  farklı frekanslarla çalıştığı için herhangi bir güvenlik zafiyeti yaratmasının beklenmediğini söylüyor. Telefonlar 5 GHz ve üzeri spektrumu kullanırken, uçaklar bağlantı için 4.2-4.4 GHz aralığını kullanıyor.

ABD'de 5G ile hava yolculuğu arasındaki balantı ise şöyledir; havayollarının bu yılın başlarında yeni 5G spektrumunun kullanıma sokmasının hassas uçak içi ekipmanı arızanladırma riski taşıdığına dair endişelerini dile getirmesiyle daha gergin bir durumda. Spektrumun kullanıma sunulmasının önümüzdeki yılın ortalarında başlaması bekleniyor ve havayollarına uçaklarını kullanılan frekanslara duyarlılığı olmayan malzemeleri yenilemesi için zaman veriyor

Ama bunlara ek olarak 2020'de FCC'nin "güvenlik ve ulusal güvenlik gerekçeleriyle" uçak içi hücresel bağlantıya izin verme planlarından vazgeçtiği belirtiliyor. Bu sebeple de güncel konuyla ilgili net bir açıklama bekleniyor.